perjantai 17. huhtikuuta 2009

Miksi nimetä ja omistaa?

Jää sulaa, vedeksi muuntuu, se joen herättää uuteen eloon. Elämä puskee mullan alta kuin hiljaa kuiskaa maisema meille, olen kuolematon.

Kaikki on alati muuttuvaa
Se ei ole sinun, se ei ole minun
Miksi nimetä ja omistaa?

Mikään ei pysy paikoillaan, niin ei kuulu, se ei olisi muuten elämää.
Miksi siis kivestä monumenttia tuhat vuotta rakentaa?
Vaihtuvat sukupolvet meidätkin ne ajan saatossa unhoittaa.

Kaikki on alati muuttuvaa
Se ei ole sinun, se ei ole minun
Miksi nimetä ja omistaa?

Menneisyys ei ole tässä ja taitaa tulevaisuus olla tunne vain tulevasta, aamun sarastuksesta. Näe paikkasi hetkessä häilyvässä, ota kiinni, ilo irti. Tunnetko sen? Välähdyksen ikuisuuden.

Kaikki on alati muuttuvaa
Se ei ole sinun, se ei ole minun
Miksi nimetä ja omistaa?

Turha on kohtaloaan paeta, omaa sisinpäänsä vastaan taistella.
En ole sinun, et ole minun
Miksi nimetä ja omistaa?
Miksi nimetä ja omistaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti